Motnja primanjkljaja narave

Marsikdo izpostavlja, da je moderna družba vedno bolj pasivna in oddaljena od narave. Vedno več otrok se igra v zaprtih prostorih, nekateri svojih bosih podplatov še nikoli niso umazali na travniku ali v rokah držali kakšne gosenice. Raje sedijo za ekrani in pozabljajo na čudovito okolje okoli njih. Znanstveniki za otroke, ki ne uživajo narave, pravijo, da gre za motnjo primanjkljaja narave.

Prvi korak pri vzgoji okolju prijaznega otroka je zelo enostaven: ko smo kot starši dober zgled, potem otroci sledijo temu, kar vidijo doma. Otroci v najzgodnejših letih pozorno spremljajo, kaj in kako določene stvari počnejo njihovi starši. Dejanja svojih staršev spoštujejo, zato je lahko vzbuditi zanimanje in spoštovanje do narave. V svojo družino vključite prakso zmanjševanja – ponovne uporabe – recikliranja in uporabljajte naravi in okolju prijazne izdelke. Vse skupaj je zelo preprosto: svoje otroke lahko ločevanja mimogrede naučite tako, da jih povabite k ločevanju odpadkov. Njim se vse skupaj zdi zabavna igra, ki jo lahko pospremite s prijazno razlago (npr. papir damo na ta kup, plastiko na drugi kup – papirji so dobri prijatelji in se zato želijo igrati skupaj). Malo starejšim otrokom lahko priznate več veljave, če so odgovorni za bolj zahtevno nalogo kot je npr. pomoč pri odnašanju smeti. Povejte jim, kako zelo odgovorno delo imajo in kako veliko prispevajo k ohranjanju narave.

Če imate možnost, naj ima otrok svojo gredico (ali pa lonček na balkonu), kjer bo lahko sejal in skrbel za rastline. Pustite mu, da ima stik z zemljo in da jo obdeluje brez zaščitnih rokavic.

Ko se nabere kar nekaj stvari, ki so morda za v smeti (npr. prazne škatle ali polomljeni deli igrač), lahko za otroke organizirate ustvarjalno popoldne. Povabite jih, da izdelajo novo igračo ali pa kaj povsem avantgardnega (tukaj boste našli nekaj dobrih idej).