Samostojno razmišljanje pri predšolskih otrocih

Spoštovani!
Zanima me, če je v prvi knjigi Zdravilne zgodbice tudi kakšna zgodbica za spodbujanje samostojnega razmišljanja. Moj sin je star 5 let, imam pa tudi 6-letno hči. Pri obeh bi rada spodbudila samostojno razmišljanje in samozavest.
Hvala za odgovor.

Prva knjiga je v osnovi namenjena otokom do tretjega oziroma četrtega leta, ko se zaključi obdobje psihološke naloge oblikovanja samostojnosti predvsem v smislu zavedanja možnosti lastnega nadzora nad določenimi aktivnostmi (npr. sam grem lahko v sobo in se samostojno igram, sam se lahko oblečem). Vaša otroka sta stara 5 oziroma 6 let in sta že v drugem razvojnem obdobju, v katerem je osnovna psihološka naloga razvijanje zdrave ambicioznosti v smislu zastavljanja ciljev, ki jih tudi uresničita.

Samostojno razmišljanje je veščina, ki jo otroci naravno razvijajo malo pozneje, vendar jo lahko spodbujate sami tako, da otrokoma dajete možnost izbire. S tem pridobivata samozavest, da se lahko (na podlagi lastnega razmišljanja) samostojno odločita za določeno stvar. Bodite pozorni, da odločanje vedno omejite na dve izbiri, saj otroci niso sposobni izbrati, če je možnosti neskončno (ali pa lahko to traja zelo dolgo časa, kar starše pogosto privede do tega, da skrajšajo otrokovo razmišljanje in se odločijo namesto njega).

Kar se tiče samozavesti, pa jo je treba krepiti že od mladih nog. Samozavest načeloma izvira iz uspešno opravljene osnovne psihološke naloge posameznega razvojnega obdobja (tj. če otrok pri treh letih samostojno raziskuje, je posledično samozavesten in če otrok pri petih letih dosega cilje, ki si jih je sam postavil, krepi svojo samozavest).

V knjigi je ena zgodbica namenjena splošnemu spodbujanju samozavesti. Ker pa zdaj piševa drugo knjigo, ki bo predvidoma izšla v začetku naslednjega leta (2015), in bo namenjena prav predšolskim otrokom, bo ta verjetno za vas in vaša dva sončka še bolj primerna.