Malčki uravnavajo vedenje v izogib jezi odraslih

Ko rečemo, da otroci rečejo najbolj neverjetne stvari, so to pogosto besede v odgovor na nekaj, kar so videli ali slišali. To “gobasto” vsrkavanje se začne takoj po rojstvu, ko se že kot dojenčki začnejo truditi dešifrirati družbeni svet, ki jih obkroža že veliko preden lahko govorijo. Zdaj so raziskovalci pokazali, da otroci že pri starosti 15 mesecev zaznajo jezo, ko opazujejo družbene interakcije drugih ljudi. S pomočjo te čustvene informacije potem usmerjajo in upravljajo svoje vedenje. Torej malčki, ki še ne govorijo, lahko uporabijo vizualne in socialne iztočnice za razumevanje drugih ljudi, kar pomeni, da imajo že petnajstmesečni otroci visoko razvite kognitivne sposobnosti.

Ugotovitve so prav tako povezale impulzivne težnje malčkov z nagnjenji k ignoriranju jeze drugih ljudi, kar je lahko zgodnji indikator za otroke, manj pripravljene na spoštovanje pravil.

Samoobvladovanje sodi med najpomembnejša znanja in spretnosti, ki jih otroci pridobijo v prvih treh letih življenja in pri merjenju tega so ugotovili, da je večina malčkov lahko uravnavala svoje vedenje. Vendar pa so odkrili tudi veliko raznolikost posameznikov, kar lahko predvidi razlike pri otrocih med odraščanjem in celo napove pomembne vidike pripravljenosti za šolo.

Med raziskavo so otrokom razložili uporabo določenih novih igrač in otroci so bili vsi po vrsti navdušeni. Potem je v sobo vstopila nova oseba in sedla v bližino otrok in njihovih staršev. Razlago so ponovili, vendar se je ta oseba ves čas pritoževala in jezila. Po tem so se otroci lahko igrali z igračami, vendar v različnih okoliščinah. V enem primeru se je dotična oseba bodisi obrnila stran bodisi odšla iz sobe in otroci so se začeli navdušeno igrati z igračami. V drugem primeru je oseba ostala v sobi in obdržala nevtralen izraz na obrazu ali pa brala in listala revijo. Otroci so oklevali in niso upali prijeti igrače, kaj šele se z njo igrati. V povprečju so oklevali štiri sekunde.

Študija ni upoštevala čustvenih vzorcev, ki jih otroci vidijo doma ali drugje (npr. prepir med staršema ali jeza na televiziji), vendar iz tega izhajajo njihova predvidevanja, da otroci, ki so pogosteje izpostavljeni jezi, ali postanejo popolnoma apatični nanjo ali pa se nanjo pretirano odzivajo.

V prihodnji študiji bodo primerjali otroke, ki so na robu vstopa v šolo, da ugotovijo, če obnašanje 15 mesečnega otroka lahko napove poznejše samoobvladovanje. Gre seveda za razumevanje, kaj regulira vedenje otrok (in posledično njih kot odraslih posameznikov), saj si želimo, da bi naši otroci razumeli socialne iztočnice in bili dobro družbeno prilagojeni.