Kako brati otroku?

Majhna sprememba v tem, kako učitelji ali starši beremo naglas, je dovolj, da damo zagon predšolskim otrokom za poznejše bralne sposobnosti, kaže tudi nova študija, izvedena na Ohio State University.
Ta majhna sprememba vključuje delanje posebnih povezovanj s tiskom v knjigah med branjem z otroki. Pokažite na črke in besede na strani, pokažite na velike tiskane črke in kažite, kako se bere od leve proti desni ter od vrha do dna strani.
Predšolski otroci, katerih učitelji so uporabljali tovrstna navezovanja pri branju knjigic, so bolje napredovali v ostrenju bralnih sposobnosti leto ali celo dve leti pozneje v primerjavi z otroki, ki takih navezovanj niso bili deležni. Gre za prvo študijo za prikaz vzročne povezave med navezovanjem tiskanega besedila in poznejšega doseganja pismenosti.
»Uporaba teh referenc med branjem je bila le majhna sprememba pri tem, kar so učitelji v razredih in skupinah že počeli, vendar je privedlo do znatnega izboljšanja pri branju za otroke,« je dejal Shayne Piasta, soavtor študije in asistent poučevanja in učenja na Ohio State University.
Rezultati so pokazali, da so imeli otroci, ki so brali v skupinah z navezovanjem na besedilo tudi dve leti zatem manj težav z branjem, črkovanjem in razumevanjem.
Žal študije kažejo, da starši še manjkrat kažejo na besedilo kot učitelji ali vzgojitelji, saj to naredijo le enkrat v desetih minutah branja. Zato s preprosto spremembo v načinu branja pomagajte svojemu najmlajšemu do boljšega razumevanja in razvoja sposobnosti branja in črkovanja!

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s